Tillbaka till Klubben

Statuter till vandringspriserna

Kronstugans kennel

Edvin Lindborgs minnestallrik för Hamiltonstövare vid jaktprov och utställningar anordnade av JHStk. Priset är ett diplom med bild av minnestallriken att delas ut vart fjärde år i all framtid. Tallriken finns till påseende hos klubbens ordförande. Den delades ut för 2017 och startade om på nytt 2018.

Kronstugans_kennel

Storsjöodjuret

Pris i Elitklass vid jaktprov i Kolåsen 2017-2023 till hund, som oavsett ras, erövrat pris och får poäng enligt prislistan.

J-H_Kennelklubbens_pris_-_Storsjöodjur

Landbys

Vandringspris till bästa hund vid jaktprov i  Öppen klass 2021-2023 (3 år), samtliga raser, men ej äldre än 36 månader vid provtillfället. Priset utdelas vid årsstämman 2024 till den hund som fått högsta egenskapspoängen.

Trittbergets kennel

Pris i Elitklass vid jaktprov i Strömsund 2020 – 2029 till hund, som oavsett ras, erövrat pris och uppnått bästa resultat enligt prislistan. I poängsumman ska ingå poäng från minst 2 hundar under 10 årsperioden.

Trittbergets kennels vandringspris